In HO 1930-31 zou iets staan wat duid op een relatie met die kerk en V&vK. Dat zou dus nagezien kunnen/moeten worden. Het is ook mogelijk dat een melding van bepaalde werkzaamheden niet zijn doorgegaan.
Tot nu toe gevonden:
Vreeland, Nederlands Hervormde Kerk:
1852 24 oktober Knipscheer, nieuwbouw.
1857 Kerk brand.
1928 Valckx & van Kouteren, nieuwbouw.
1939 Valckx & van Kouteren, uitbreiding / restauratie.
1969 13 april A.H. de Graaf (Ede), restauratie.
Staan bepaalde werkzaamheden bij een verkeerd gebouw / orgel?
Geachte heer,
Ik heb inmiddels contact gehad met de firma Pels & v. Leeuwen, alwaar ik volledige toegang heb gekregen tot het archief van V & vK, inclusief de contracten. De hoeveelheid daarvan is echter zo groot dat ik inmiddels zeer ruim voorzien ben van studiematerialen. Het lijkt mij derhalve niet nodig om nog verder op zoek te gaan naar contracten. In ieder geval bedankt voor de getoonde moeite.
Met vriendelijke groet,
Edwin Hinfelaar
Mijn grootvader Bernard Buurman (1884-1954) werkte als orgelbouwer bij Valckx & Van Kouteren. In de crisistijd hielpen zijn zoons Freek, Bernard en Chris daar, als zij werkloos waren, een handje mee. Ik weet niet of zij daar op de loonlijst stonden, of dat het voor hen tijdvulling was. Bij alle broers en zussen van mijn grootvader stond een door Bernard gebouwd huisorgel. Zoon Bernard is later orgelbouwer bij Flentrop in Zaandam geworden.
Ik zou graag wat meer informatie willen hebben over de activiteiten van mijn familie bij V&VK in verband met een boek dat ik aan het schrijven ben. Ik ben in het bezit van een paar foto's van orgels uit die tijd en van een enkele opname binnen een orgelbouwbedrijf.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?