beste mensen,
Bestaat er een tekenprogramma waarmee ik een pijporgel kan ontwerpen??
met vr gr gerard
lubbert schenk schreef:
>
> Organworks is volgens mij alleen bedoelt voor het aansturen
> voor midi. En niet voor het ontwerpen van pijporgels.
Nee hoor. Gewoon lezen wat er staat op genoemde site:
OrganWorks is a computer program we have designed and developed specially for helping organists, organ-builders and anyone else interested in organ-design to specify all the devices on an organ console and how they connect to the pipes or other sound sources.
People designing new organs or re-building old ones can save a lot of time and money by using OrganWorks before work starts on these projects because OrganWorks helps to ensure not only that all of the information required for the organ's control system is specified but also that it is accurate. In other words, it helps to ensure no oversights or mistakes are made that are difficult or expensive to fix after construction on a project has begun.
Dick
Beste Dick ik wil natuurlijk niet discussieren over wat je design en ontwerpen wilt noemen maar als ik het de screenshot zie van organworks dan vind ik dit geen orgel ontwerpen.
Ik heb in het verleden dit programma als een gedownload maar toen kon ik ook al tot geen andere conclusie komen.
Ik kan me natuurlijk vergissen maar ik denk dat Gerard een programma bedoelt waarmee je zelf pijporgelfronten kunt ontwerpen. En niet het aansturen van de pijpen of andere geluidsbronnen.
En om een orgel te ontwerpen moet je ten eerste creatief zijn en een computerprogramma is per defenitie niet creatief maar voert alleen maar stappen uit die een ander heeft ingevoerd.
m.v.g. Lubbert Schenk
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?