Ik heb vernomen dat er een cd gemaakt gaat worden waarop de organisten Martin Mans, Dik Sanderman en Willem van Twillert hun medewerking gaan geven. Is er iemand die daar al meer van weet? Opnameplaats, uit te voeren werken ………
W:-)
Oh….. ik had nl. begrepen dat er nog naar een lokatie gezocht moest worden met een pijporgel, zodat een Allen niet nodig was. gedacht was aan Gouda of Amersfoort.
Namen van componisten had ik ook al gehoord, afkomstig van Dick S. (ben jij dat trouwens?): A. Bonelli, Händel, M. Müller, G. Piazza, B.A. Pfeyll en Soler. Dat leek mij wel leuk tegen over de eerdere ingediende voorstellen (ingediend door M.M?): Blanco, Bach/Breukhoven, G.B. Lucchinetti, G.F. Wolf en enkele improvisatie's.
Volgens mij had Dick S. ook nog Willem v. T. uitgenodigd om mee te doen. Me dunkt, deze informatie lijkt mij wel berustend op waarheid. Toch??
Wim (Zwart)
Dick en Willem zullen hun geld anders verdienen. Mocht Martin wel willen eindelijk bij de “vakmensen” te behoren.Nee zeggen is principieel, en voor mij zouden Willem en Dick niet meer geloofwaardig zijn. Verkoop niet uw ziel zullen ze wel gedacht hebben.
Éen andere kombinatie: Nicolaus Harnoncourt en Andre Rieu zijn wat van plan op DGG.
Ik snap eigenlijk niet goed wat hier nu allemaal aan de hand is. Dat toegezegde concert gaat toch nog wel door ?
Als het wel tot een CD zou komen weet ik een passende titel:
“Als broeders die in het zelfde huis samenwonen ”
Berend
Wim D schreef:
>
> Wim Z zin in relletje?
> ALS het onwaarschijnlijke ooit zou gebeuren, zou ik er wel
> een titel voor weten: "Zo ver het west verwijderd is van 't
> oosten"
>
> Wim D
“Wim D” …….. ken ik niet, aangenaam.
Ik weet niet wat jij met “een relletje” bedoeld, maar ik heb toch werkelijk berichten daarover gelezen. Dus ik zou het prettig vinden als je niet zo “stemming makend” zou willen schrijven. Dat er berichten over een samenwerking is, is iets wat niemand kan ontkennnen, ook Dick sanderman kan dat beamen. even over zulk een concert: Wat een mogelijkheid om de verschillende stijlen aan een gemengd publiek te mogen voorleggen, dat is toch wel een unieke kans zou ik zo zeggen.
Wim.
kijk en daar ben ik het nou weer helemaal mee eens. Van eventueel samenspel is geen sprake (meer). (Dick Sanderman zei dat afgelopen zaterdag op een orgelconcert). Waarom nou weer zo'n bijtende toon, Egbert? Als mensen succes hebben en ik zou daar moeite mee hebben zou ik me in ieder geval niet zo laten kennen…
Het spijt me het navolgende te moeten zeggen. Dit concert gaat niet door vanwege de hoogmoedigheid van Dick Sanderman en anderen. Meneer Mans heeft de reikende hand geboden. Sommige organisten verheffen zich op basis van hun vermeende kennis en interpretatie. Het publiek verwijtend dat zich niet verdiepen in kwaliteit van orgelmuziek. Er wordt een kans voor open doel geboden. Eindelijk een volle kerk tijdens hun orgelspel, kans als muzikale prediker te fungeren voor hen die het allemaal muzikaal zien als “patat en kroket” en hen een culinair muzikaal gerecht voor te schotelen.
Nee, ze willen niet die evaluerende opmerkingen na afloop van het gewone kerkvolk en ook niet het verschil in applaus. Dat applaus is immers toch maar gebaseerd op een minder muzikale smaak. Welke stroming sluit nu wie uit Dick.
Je motivatie op organist kan me helaas niet overtuigen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?