orgelpijpen

• gerard van kempen

Als Vrije Evangelische Gemeente van Enschede zoeken we orgelpijpen voor het orgelfront van een Monarch/Johannusorgel nieuw aan te schaffen. Deze zijn voor 6000 euro er wel bij aan te schaffen, maar dat trekt de kas niet. Wie kan wat aanbieden, weet een adres, kortom heeft een suggestie voor deze penningmeester!!!

gerard van kempen

Enschede

• Piet

Zoek op Marktplaats.nl eens op orgelpijpen.

Misschien kun je daar iets mee.

Groet,

Lammert

http://www.boeve.org/~lammert

• Wim

dus een electronicum moet er weer uitzien als een pijporgel.

Waarom eigenlijk? Waarom mag niemand zien dat het een

electronicum is?

Groeten,

Wim V.

• W:-)

Dat hoeven ze niet te zien, ze horen het wel. Dus waarom je daar zo druk over maken …….

w:-)

• hans van der steen

Neem even contact op met het Nationaal Historisch Orgelmuseum in Elburg. Mogelijk kunnen wij helpen. Graag ook de geschatte afmetingen van het front.

Hans van der Steen (conservator)

• gerard

Beste Wim, ik schreef de aanvraag als penningmeester. Wij zouden in de kerk graag een pijporgel willen hebben, maar …..je weet dat wel! Dan kijk je toch maar naar een zoals jij schrijft, electronicum. Alleen met dit verschil dat hen nu pijpsamples zijn. Als dat niet een echt orgelgeluid zou zijn, mag je ook niet meer naar cd-opnamen van orgels luisteren, tenslotte zijn ook dat digitale, dus gesampelde (nl>>>) tonen…

Als je dan toch zoiets aanschaft dan wordt de illusie wel erg sterk met (stomme) pijpen. Mijn tweede pet is die van organist. Thuis heb ik een 3kl. Ahlborn, probeer dat maar met pijpjes thuis……

Het blijft als begeleider behelpen, maar eens luisteren bij Johannus Ede kan zelfs bloedfanatieke pijpers op mildere gedachten brengen

Groetz in den lande

Hebt u metalen orgelpijpen? Bied ze aan!!!!!

gvknl@home.nl

• Jan-Kees

Moet je eens een email sturen naar inagel@home.nl. Dat is Ton Nagel uit 's-Hertogenbosch. Werkt bij een orgelbouwer en heeft behoorlijk wat aan pijpwerk in de verkoop.