Adema-orgel Dominicuskerk A.dam 100 jaar!

• Bart-Jan

Het Adema-orgel in de Dominicuskerk in Amsterdam bestaat in 2003 100 jaar. We willen dit feit luister bijzetten met een aantal activiteiten rond het orgel.

Wie heeft originele ideeën?

• J. Hakvoort

Orgelconcours… niet origineel, wel leuk.

Dan doe ik mee, want ik heb altijd al eens op een adema orgel willen spelen.

Dan wel op een doordeweeksedag want dan is mijn OV geldig :-)

vr. groet,

Johannes Hakvoort

www.orgels.opurk.nl

• Janco

1. Organiseer een mooie concertserie

2. Ontwerp voor verzamelaars een mooie ansichtkaart en boekje over het orgel

3. Organiseer een open-speelmiddag, zodat iedereen die wil spelen een half uurtje kan spelen.

4. Organiseer op de dag dat het orgel 100 jaar in de kerk staat een jubileum concert door een organist van naam, een echte publiekstrekker, zodat er weer eens 100 man een orgelconcert bijwonen

5. …

Succes!

Gr. Janco

• Evert

Is dat orgel net zo groot als het Adema orgel in Haarlem, want die kwam ook uit Amsterdam. http://www.orgelland.nl/orgels/haarlem/rkbavo/large.htm

Vr.gr. Evert.

• Kees Weggelaar

Wat dacht je van: (1)een orgel-compositiewerk, voor compositiestudenten aan het Conservatorium in Amsterdam? Wel moeten zij ingelicht worden over het orgel-type,enz.Wellicht een motto aandragen, betrekking hebend op het orgel en zijn geschiedenis.

(2)Daan Manneke vragen een gelegenheidswerk te schrijven of Joep Straesser?Of: Saskia Makris, Caroline Ansink, Astrid Kruisselbrink,Fons Brouwer;allen bij Muziekgroep Nederland, het vroegere "DoNeMus aangesloten.Voor jongeren en componistes een prachtkans…..

(3) Een Amsterdams improvisatieconcours voor jonge orgelstudenten, desnoods geselecteerde amateurs?Hoewel ik weet, dat dit laatste erg moeilijk op touw te zetten is,gezien de weinige belangstelling.Nooit geschoten altijd mis.

(4) Thema-recitals organiseren (of 1 thema-recital) voor veelbelovende jonge organisten/orgelstudenten/begaafde amateurs.

Probeer eens uit deze “opgelaten vliegers”iets te kiezen, dat echt“in delucht blijft hangen” Veel succes!!

Bart-Jan schreef:

>

> Het Adema-orgel in de Dominicuskerk in Amsterdam bestaat in

> 2003 100 jaar. We willen dit feit luister bijzetten met een

> aantal activiteiten rond het orgel.

>

> Wie heeft originele ideeën?