orgelclub

• Marco

Ik denk dat het ook uitmaakt welk soort organist je bent. Als je net een beginnend ‘amateurtje’ bent, dan zal het je niet zo snel lukken op een groot (historisch) orgel te spelen. Maar als je bijvoorbeeld al vele jaren les hebt (evt. bij een bekende organist) dan zal het waarschijnlijk wel makkelijker gaan.

Vorig jaar las ik volgens mij eens een artikel ('k weet niet meer waarin) dat bijv. in de Grote Kerk in Zwolle de eis geldt dat je minstens conservatorium gedaan moet hebben of moet doen om op het orgel in genoemde kerk te kunnen spelen.

groeten,

Marco

• jan

hoe kan ik lid worden van een orgelclub of zo

kunnen jullie deze mailen naar me???

speel zelf ook en zou het leuk vinden om verderin contakt te komen met mede orgelliefhebbers

bvd

jan

• E.J de Graaf

Hoi, ik ben Evert-Jan en wil even laten weten dat de schoonheid van een instrument niet in de hoeveelheid klavieren zit. En wat betreft die “sommige” organisten die het orgel in de kerk alwaar ze spelen als HUN eigendom zien…Dat is inderdaad echt frustrerend. Ik zou het een goed idee vinden dat ze een “rijbewijs” voor orgel zouden invoeren waarmee je dus kan aantonen dat je ervaren organist bent alleen welliswaar geen conservatorium hebt en misschien zo sneller op de grotere instrumenten terecht komt. Wat ik alvast kan aanraden is een bezoek aan de Bovenkerk in Kampen. Daar doen ze niet moeilijk ik heb er al uren en uren op beide schitterende orgels (Hinsz +/-54 IIII/P + Reil +/- 33 II/P) gespeeld. Ik geloof dat de kosten 20 Euro per uur zijn. Dat mag ook wel.Als jullie eens naar een interessante kerk gaan hoor ik het graag..

Groet vanuit Emmeloord