Nieuw orgel

• Tim Vogels

Kan iemand mij vertellen wat tegenwoordig de kosten zijn van een nieuw orgel?

Hierbij denk ik aan een drie klaviers werk op 32' voets basis met 60 registers{uitgebreide batterij tongwerken geheel uitgebouwd},en met hergebruik van de oude orgelkast,en natuurlijk op geheel ambachtelijke wijze gebouwd.

Als er collega's zijn die hierop een berekening los willen laten dan hoor ik dat graag.

• Dick

Afhankelijk van de bouwer (maakt ‘ie z’n pijpen zelf of betrekt hij ze van een toeleveringsbedrijf, enzovoort) mag je voor zo'n groot zestienvoets orgel wel rekenen op een gemiddelde prijs pakweg 12000 tot 16000 Euro per stem. Dat zal dus aardig in de richting van een miljoen gaan…

Dick

• W. van de Hoef

Ik denk persoonlijk dat je met groot gemak over de miljoen heen gaat. Denk aan de houtprijs, arbeidsloon (bouwen, plaatsen, intoneren). En dat met 32' basis en volledig uitgebouwde tongwerken… Ik zou zelf op zoek gaan naar tweedehandse registers, dat laten intoneren en bouwen. Scheelt allicht wat…

• niels bosch

is natuurlijk ook afhankelijk van je register keuze want de bepaalde stemmen zijn ontzettend duur.

mijn les orgel met 24 stemmen koste 20 jaar geleden al 700000 gulden ongeveer 300000 euro nou met de inflatie en de invoering van de euro, reken uit je prijs

persoonlijk denk ik niet dat je het redt onder de 1,5 miljoen euro

• Hidding

We hebben een tweedehands orgel voor je in de aanbieding: 44 registers

Zie http://home.hccnet.nl/j.hidding

tel 0181-338 386

Groeten

J.Hidding