Bladmuziek

• Freek

Enige jaren geleden heeft de heer Klaas Jan Mulder een CD uitgebracht waarop hij o.a. het Andante uit Orgelconcert nr. 1 op. 4 in g-moll van G.F. Händel (uitsluitend als orgelbewerking) ten gehore brengt.

Weet iemand of, en zo ja, waar, de bladmuziek hiervan te verkrijgen is?

• Freek

Dank u voor uw snelle reactie.

Het gaat mij alleen om de orgelbewerking van het Andante uit het orgelconcert nr. 1, op. 4 van Händel (ik probeer mijn zoon te enthousiastmeren en hij ‘valt’ op dat stuk).

Indien de bladmuziek van dat stuk in uw verzameling aanwezig is verneem ik graag wat de kosten van een kopie daarvan zijn.

Bij voorbaat dank!

• Foeke

Ik ben ook een grote fan van Klaas Jan Mulder, Heeft u toevallig in uw collectie ook blad muziek van de improv. Lof zij de Heer. Tegen betaling zou ik heel graag enkele composities van U willen ontvangen.

• Geert Oberink

Reageer niet op deze zieke geest. Hij is wel vaker aktief op deze pagina. Kijk eens naar zijn schrijfwijze en zijn zeer vreemde e-mailadres.E-Wyb M@st@ is @ctive now NOW! schreef:

>

> hallo,

>

> ik ben zelf ook een grote fan van Jan Mulder, ik heb de hele

> collectie van zijn bladmuziek in mijn kast staan. Maar ik wil

> eventueel wel dingen verkopen aan U.

• Roeland de Reuver

Hoi,

De meeste organisten (waaronder volgens mij ook K.J. Mulder) spelen een mix van de bewerkingen van W.T. Best, M. Dupré (heb ik event. beide in bezit). Die mix maken zij omdat W.T. Best soms wat onlogische en overromantische bewerking maakt. Dupré maakt echter soms wat magere bewerkingen die soms niet ver van een trio afstaan. Ik denk dat Mulder ook een mix speelt en daar ook zelf weer dingen aan verandert.

Groeten, Roeland

• Freek

Dacht ik ook.

• Freek

Dank voor de tip!