Vraag aan dispositie-website-bouwers

• Aart Saly

Allemaal erg gezellig al die websites met orgeldisposities. Maar..gaat dit medium ons nu elke dag op de hoogte houden van elk orgel wat er op een website is bijgekomen? Nee toch hoop ik? Een eenmalige vermelding van het ontstaan van een website lijkt me toch wel voldoende.

Kunnen jullie als orgel-dispositie-web-site-bouwers je trouwens niet beter verenigen ofzo? Het zou mooier zijn als er 1 of 2 sites zouden zijn die een substantieel en representatief aantal orgels bevatten i.p.v. talloze website met allerhande obscure orgeltjes uit Piettjerkstradeel etc.

• Jaap

Allemaal erg gezellig al die websites met automerken. Maar..gaat dit medium ons nu elke dag op de hoogte houden van elk model wat er op een website is bijgekomen? Nee toch hoop ik? Een eenmalige vermelding van het ontstaan van een website lijkt me toch wel voldoende.

Kunnen jullie als automerken-web-site-bouwers je trouwens niet beter verenigen ofzo? Het zou mooier zijn als er 1 of 2 sites zouden zijn die een substantieel en representatief aantal automerken bevatten i.p.v. talloze website met allerhande obscure autootjes uit Piettjerkstradeel etc.

Allemaal erg gezellig al die websites met nieuwsberichten. Maar..gaat dit medium ons nu elke dag op de hoogte houden van elk bericht wat er op een website is bijgekomen? Nee toch hoop ik? Een eenmalige vermelding van het ontstaan van een website lijkt me toch wel voldoende.

Kunnen jullie als nieuwsberichten-web-site-bouwers je trouwens niet beter verenigen ofzo? Het zou mooier zijn als er 1 of 2 sites zouden zijn die een substantieel en representatief aantal nieuwsberichten bevatten i.p.v. talloze website met allerhande obscure berichtjes uit Piettjerkstradeel etc.

Enz, enz, enz…

Ach, ’t is net als bij je TV. Je kunt ‘m toch ook uitzetten?

• Thomas

Dus de kerkorgel.startpagina.nl dan maar gewoon opheffen?

• Tim Vogels

Waar zeurt die beste man over?

Daar is nou een maal een prikbord voor!

Zeker niets te doen??

• Aart Saly

Ik vind de vergelijking er leuk gevonden en ik waardeer je parodie op mijn bericht. Ik denk alleen dat je appels met peren vergelijkt.

Wereldnieuws, computernieuws, autonieuws heeft direct betrekking op het betreffende onderwerp. In de parallel naar orgels zou dat zijn dat er ergens een nieuw orgel is gebouwd, wordt gerestaureerd of (voor mijn part) dat ergens een nieuwe orgel-dipositie-website van start is gegaan.

Stel je voor dat elke hobbyist die een website met autobeschrijvingen heeft steeds op het autoprikbord gezellig komt melden: zo nu hebben we ook de beschrijving van de Volkswagen Kever, Golf en Passat en vanaf morgen ook de Opel Astra en Kadet, etc. dan zou het betreffende prikbord snel ten onder gaan aan dit soort spam.

Het lijkt mij dan ook dat de prikpagina best wat meer inhoudelijke diepgang zou mogen krijgen.

• Wim Verburg

Aart,

Er zijn discussiegroepen waarop inhoudelijke zaken m.b.t.

orgels, organisten en orgelspel besproken worden.

B.v. , en

Als je inhoudelijke discussie wil, kun je beter daar naar toe

gaan. Een prikbord is er voor aankondigingen!!

Wim V.

• henk

Man, zit niet zo te zeuren. Je bent zeker geen orgelliefhebber. Heb jij nooit het gevoel als je langs een kerk rijdt: Wat voor instrument zou daar staan?

Zo niet, jammer dan maar gun een ander wel het plezier van het weten.

• peter ten kate

Beste Aart,

Weet je hoeveel tijd en inspanning het kost om deze orgelsites te maken en bij te houden? Erg veel! Ik doe dat niet voor mezelf, maar voor anderen die geinteresseerd zijn in orgelgegevens. En geloof me, dat zijn er een heleboel!

Als ik langs een kerk kom ben ik altijd benieuwd wat voor orgel er staat. Wat is er nou mooier dan dat je over bijna alle orgels in Nederland gegevens op Internet kunt vinden? Als jij er niet in geinteresseerd bent, dan ga je toch niet op die pagina's kijken? Niemand die zegt dat je dat moet doen. Een forum is er voor aankondigingen, zoals Wim al aangaf. Inhoudelijke discussies voer je op een discussiegroep. Ik nodig je uit om je daarvoor in te schrijven, er worden boeiende discussies gevoerd over alles wat met orgels te maken heeft.

Een goeie groep is van yahoo.

Groeten, Peter ten Kate