Jong orgeltalent gezocht.!!!!!!!

• J. van Tricht

In de Hervormde kerk van Haamstede (Zld) zouden wij graag de komende zomer een kleine concertserie gaan opstarten.

Hiervoor doen wij een oproep aan jong orgeltalent dat zijn orgelstudie doet aan b.v. de conservatoria van Rotterdam, Den Haag, Amsterdam Utrecht en Tilburg.

Maar ook orgelleerlingen van bekende Nederlandse organisten.

Wij doen de oproep aan hen die instaat zijn om een concert te verzorgen in onze kerk.

Haamsted bezit een prachtige 14e eeuwse Grote kruiskerk (!573) met een mooi orgel gebouwd door A. Nijsse en Zn Oud Sabbinge 1988.

Het is een tweeklaviers mehanisch instrument met vrij pedaal en omvat 15 stemmen.en de gebruikelijke koppelingen.

Waarom wij deze oproep doen.

A. wij willen kerk en orgel wat meer in de belangstelling brengen van het publiek en de liefhebbers.

B. Wij willen jong aankomend talent in de gelegenheid stellen om Haamstede als proeftuin te gebruiken voor het geven van orgelbespelingen en het verkrijgen van wat meer naamsbekendheid en het opdoen van concertervaring

Wij hopen van harte dat wij met dit iniatief hierdoor beide doelen kunnen bereiken.

De Hervormde Gemeente is bereid om belangeloos haar orgel te beschikken te stellen.

En wij zouden het op prijs stellen wanneer gegadigden zich ook belangeloos

voor onze Gemeente zouden willen aanmelden.

Zo kan het mes van twee kanten snijden.

Voor de geintereseerden volt hieronder de dispositie van het Nijsseorgel

Gegadigeden kunnen zich via het e-mail adres melden bij de hoofdorganist van de kerk Dhr J. van Tricht of telefonisch kontakt met hem opnemen onder tel.

0181-625795.

Wij zien met belangstelling uit naar reacties en gegadigden.

Dispositie Orgel HK Haamstede.

Man I Man II Ped

Prestant 8 Holpijp 8 Subbas 16

Roerfluit 8 Roerflui 4 Openfluit 8

Octaaf 4 Nasard 3 1/5

Ged. Fluit 4 Fluit 2

Quint 3 Terts 1 3/5 Koppelingen

Superoktaaf 2 Man I+II

Mixtuur 3-4 st Ped + I

Trompet 8 Ped + II

Tremulant

Wij kijken naar u uit!!!!

• Peter

Leuk idee, geeft organisten eens een kans om zich te presenteren. Groningen-Zeeland wordt me alleen net even iets te gek…

Ik heb me wel enigzins verbaasd over de vereiste in dit bericht: “leerlingen van bekende Nederlandse organisten”. Wat is dat nu voor een rare maatstaf? Zou leuk zijn dat als je studeert bij een bekende organist, je zelf dan ook direct goed genoeg bent…

Bovendien: wie zijn bekend en wie niet? Wat is goed? Zeker in organistenland zijn dit zeer gevaarlijke begrippen, omdat organisten zich bij uitstek schijnen te moeten uitlaten over “collega's”. Wat de een prachtig vindt, is volgens de ander onverantwoord orgelspel. Maar goed, het zal wel niet zo bedoeld zijn…

Ik hoop in elk geval op voldoende deelname!

gr. Peter tK

• Gerard Boot

Beste heer Van Tricht,

Zoals telefonisch ook afgesproken bij deze mijn reactie. Erg leuk initiatief waar ik graag aan mee zou willen werken! U kunt mij het beste (c.q. voor de snelste reactie) bereiken op g.boot@walcheren.ziekenhuis.nl, maar bovenstaand adres kan natuurlijk ook, of tel. 0118-612355. Ik wacht nadere berichten af.

Vriendelijke groet,

Gerard Boot

• Freek Rebel

Geachte heer van Tricht,

Ontzettend leuk initiatief. Ik ben leerling van Ab Weegenaar en reis 1 keer per maand naar de schitterende Bovenkerk in Kampen om daar heerlijk veel te leren.

Het is leuk dit eens in de praktijk te kunnen brengen.

U kunt via mijn email adres het snelst met mij in contact komen.

Graag tot horens,

Freek Rebel

• J. van Tricht

Aan Freek Rebel.

Indien je geintereseerd bent in het orgel te Haamstede,

Neem dan even kontakt met mij op e.mailadres justus.van.tricht@12move.nl

of telefoonnummer 0181-625795.

Dit betreft de oproep jong orgeltalent.

VG. J van TrichtFreek Rebel schreef:

>

> Geachte heer van Tricht,

>

> Ontzettend leuk initiatief. Ik ben leerling van Ab Weegenaar

> en reis 1 keer per maand naar de schitterende Bovenkerk in

> Kampen om daar heerlijk veel te leren.

> Het is leuk dit eens in de praktijk te kunnen brengen.

>

> U kunt via mijn email adres het snelst met mij in contact

> komen.

>

> Graag tot horens,

>

> Freek Rebel

• J. van Tricht

Beste Freek,

Wil je zo vriendelijk zijn om mij alsnog even in een apart berichtje je e-mailadres te doen toekomen.

Ik heb op dit moment wat technische storingen tussen PC en printer en kan je totale bericht niet printen om zo aan je emailadres te komen en teru te reageren.

Dus graag even een duidelijk berichtje met daarin vermeld e-mailadres en als het kan adres en telefoonnummer.

Bedankt vast voor je reactie op het Haamsteedse gebeuren.

Je kunt je binnenkort eventueel als deelnemer aanmelden voor het orgelconcours wat we aan het opzetten zijn.

Als je sneller wilt reageren kun je mij ook bellen onder no 0181-625795

VG J van TrichtFreek Rebel schreef:

>

> Geachte heer van Tricht,

>

> Ontzettend leuk initiatief. Ik ben leerling van Ab Weegenaar

> en reis 1 keer per maand naar de schitterende Bovenkerk in

> Kampen om daar heerlijk veel te leren.

> Het is leuk dit eens in de praktijk te kunnen brengen.

>

> U kunt via mijn email adres het snelst met mij in contact

> komen.

>

> Graag tot horens,

>

> Freek Rebel