IK HAAT KERKORGELS

• kelly

Wat een afschuwelijke herrie kunnen die dingen maken zeg.

groetjes, kelly

• Dennie

kelly, meisje……vanwaar die afkeer tegen deze prachtstukken. Sta mij toe om een poging te wagen jou te laten genieten van een kerkorgel onder het genot van een glaasje wijn…………

• peter

Het is maar net wie erop speelt. Veel organist kunnen kennelijk alleen maar rammen op een orgel. Maar 't kan ook anders…kom maar eens in Hoogeveen luisteren.

• kelly

sorry, maar ik zal er echt nooit van gaan genieten. hoe oud ben je eigenlijk??

• Dennie

Ik ben 24 of was die vraag niet voor mij……kelly schreef:

>

> sorry, maar ik zal er echt nooit van gaan genieten. hoe oud

> ben je eigenlijk??

• kelly

Ja Dennie die vraag was inderdaad voor jou.

Ik ben 18.

Maar effe een vraagje, jij gaat zeker elk weekeinde naar de kerk.

Om eerlijk te zijn, ik ben alleen maar in kerken geweest met vakantie. Je weet wel, om ze te bezoeken.

Ikzelf ben niet gelovig. Maar die orgelmuziek vind ik nog steeds niet mooi.

groetjes kelly

• Dennie

Nou Kelly, ik zal je een geheimpje verklappen…..ik ben absoluut geen kerkganger. Ik verdiep mij niet zozeer in het geloof en des te weiniger in het kerkorgel. Dit omdat ik het niet geheel met die kerk eens ben over een aantal dingen maar dit even terzijde (teveel diepgang voor een maandagochtend. Wat brengt jou op dit forum, er zijn toch veel leukere forums?

• Dennie

.

• de orgelist

ik snap niet waarom mensen deze prachtige instrumenten kunnen haten daar schrik ik van maar ik zou graag een club op richten om zo af en toe eens bij elkaar te komu intresse zet dan wat op t forum

• wim

Er bestaat ook veel poëtische orgelmuziek. En natuurlijk ook orgels

met poëtische klankkleuren. Gewoon dus even verder zoeken!!

Wim.