Informatie zoeken P.v.Oeckelen orgels [ Steenwijk

  • F ScheunemanMooibroek

    Wie heeft nog informatie over het van Oeckelenorgel in Steenwijk in het bijzonder,verder andere van Oeckelenorgels ? Graag reacties. F.Scheuneman

  • ard lukassen

    De stichting Groningen Orgelland heeft een cd-serie (3 cd's) uitgegeven in 1992 met muziek en informatie van 18 Van Oeckelenorgels, waaronder samenzang uit Steenwijk. Wellicht kunt u die nog bestellen: Stichting Groningen Orgelland, Strengstraat 6, 9965 PL leens.

    Vriendelijke groeten!

  • F ScheunemanMooibroek

    L.S. bedankt voor je reactie ! De genoemde c.d. serie heb ik zelf in mijn bezit.Ook ben ik lid van Groningen orgelland.Ik weet dat er in Stad en ommeland een aantal orgels van de hand van P.van Oeckelen! Het orgel in Oude Pekela in de herv.kerk heeft ook twee vogels! evenals in Steenwijk.nogmaals hartelijk dank voor je reactie .F.Scheuneman

  • vdmars

    Kijk eens op de side onder Veessen, daar staat ook een v.Oeckelen orgel,

    laatstelijk gerestaureerd door Reil, orgelmakers te Heerde, die kunnen ongetwijfeld

    meer informatie verstrekken.

  • Dick Sanderman

    De meest volledige informatie over Van Oeckelen vind je in de doctoraalscriptie die Lex Gunnink in 1990 heeft gepubliceerd over deze orgelmaker: “Repertorium van de orgels gebouwd door Petrus van Oeckelen, orgelmaker te Harendermolen (Groningen)”, een uitgave in eigen beheer. Misschien heeft Boeijenga 'm nog. Informeer anders eens bij Lex zelf: a.c.gunnink@wxs.nl .

    Succes!

    Dick