orgel te koop

  • W.Oude Kempers

    Ik heb een Johannus Jubilate (digitaal orgel) volledig pedaal te koop. Ik heb het in januari 2000 aangeschaft, m.n. voor studie. Nu ben ik in de omstandigheid gekomen dat ik op welk moment ik ook maar wil (bij wijze van spreken) kan oefenen op het grote kerkorgel bij ons in de kerk. (dus vandaar niet zoveel meer . Aan iemand (kan ook een kerkgemeenschap zijn) die het beter kan gebruiken dan ik, wil ik het graag verkopen. Dit orgel verschilt van klank en zelf touche enorm van de oude Johannus-orgels. Elke klank (registratie) is opgenomen (digitaal) van een pijporgel. Hierdoor ontstaat een vrij getrouwe ‘pijporgel’ klank. Het orgel kan ook zeer goed gebruikt worden in een kerk. (Het staat nu trouwens ook in de kerk en wordt incidenteel gebruikt en met genoegen aanhoort.Mensen verbazen zich over de mooie klank van dit orgel.) Over de prijs wil ik nog geen uitspraak doen.

    De nieuwprijs is om en de nabij fl. 10.000,-

    M.vr. gr. W.Brus

  • Sijfko de Boer

    Geachte heer Brus,

    Gezien de type aanduiding Jubilate neem ik aan dat het om de Wesley serie gaat.

    De vraag is gaat het om een 27 of 30 tonig pedaal.

    Verder gaat mijn voorkeur uit naar een blank-eiken houten kast.

    De folder van Johannus geeft me redelijk veel informatie alleen niet de afmetingen en aangezien het orgel in de huiskamer moet staan is dit voor mij relevant.

    Wat een redelijke prijs is weet ik nog niet, hierover laat ik me nog informeren.

    Met vriendelijke groeten,

    Sijfko de Boer,

    Groningen

  • W.Westendorp

    In heb nu een Content D1027 eveneens digitaal gesampeld, kun je me iets meer vertellen over de Johannus Jubilate en over de vraagprijs.

    vr. gr. Willem Westendorp

  • Sijfko de Boer

    W. Brus,

    Tot nu toe heb ik geen antwoord ontvangen op de gestelde vragen.

    De vraag rijst dan is het orgel nog steeds te koop?

    Om ongezien een bod op dit orgel te doen is een risico.

    U geeft zelf aan dat het orgel in een voor meerdere mensen toegankelijke ruimte staat en dat kan, en hoeft natuurlijk niet, een nadeel zijn voor de staat waarin het orgel zich bevindt. Een voorzichtig en zeker niet bindend bod van mijn kant is dan EUR 2500,- . Hopende op een reactie ook op de vorige vragen,

    met vriendelijke groeten,

    Sijfko de Boer

    P.S.

    Ik weet niet of dhr Westendorp de info al heeft ontvangen en hier nog in geïnteresseerd is, maar m.u.v. afmetingen kan ik alle info verstrekken.

  • Sijfko de Boer

    Hierbij trek ik het bod in omdat ik een opus-10 heb besteld.

    Overigens, het aangeboden orgel komt grotendeels overeen met de opus-10.

  • Frank Ebbesen

    Hello!

    What is your minimum price?,and how far from Rotterdam?

    Frank.