Het van Dam orgel in de Grote kerk op de Markt te Schagen bestaat binnenkort 100 jaar. Nu zijn we druk bezig om rondom dit heugelijke feit een tentoonstelling te organiseren. Doel van die tentoonstelling is om aan mensen die niets van orgels weten, uit te leggen wat een kerkorgel is, hoe het werkt, en iets over de geschiedenis. Nu heb ik inmiddels wel alle informatie op papier, en van de fa. Bakker en Timmenga heb ik het een en ander inbruikleen gekregen, maar ik ben nog op zoek naar meer aanschouwelijk materiaal. Wie zou mij verder kunnen helpen? De tentoonstelling wordt 6 juni a.s. geopend, en is daarna tijdens iedere westfriese donderdag in Schagen toegankelijk voor het publiek. Na de open-monumentendag in september wordt het geheel weer afgebroken.Omdat de tentoonstelling plaats vindt in de kerkzaal, moet het materiaal wel makkelijk verplaatsbaar zijn, tijdens ere-, rouw en trouwdiensten wordt het geheel verplaatst naar een van de andere kerkruimtes. Met vriendelijke groeten, Trudy Tuinstra.