Orgel te koop!

  • Jasper van Beek

    Beste organisten en belangstellenden. Wij zullen vanwege een verbouwing van onze kerk afscheid moeten nemen van ons Verschueren orgel. Het verkeerd in goede staat. Het is een 1 manuaal + pedaal.

    manuaal:

    roerfruit 8' bas/disc.

    prestant 4' bas/disc.

    prestant 2' bas/disc.

    mixtuur bas/disc.

    kromhoorn 8' disc.

    pedaal:

    subbas 16'

    koppel: ped+man

    Bij dit orgel krijgt u een frame op wielen er gratis bij. Dit is handig zodat het orgel op meerdere plaatsen gebruikt kan worden.

    Prijs: op aanvraag

    Jasper van Beek

    Stichting Gebouwenbeheer Muziekinstituut Breda

  • Peter Blees

    Geachte Jasper

    Graag ontvang ik meer informatie over het Verschuerenorgel.

    Ik ben een van de organisten van de Samen op Weg-gemeente van Best, Oirschot en de Beerzen. In een betrekkelijk kleine en vrij moderne kerkzaal beschikken wij op het balkon over een Johannusorgel van oudere datum (voor het digitale tijdperk).Niet fraai dus.

    Vandaar dat ik al enige tijd rondkijk naar niet-elektronische orgels. De ruimte op het balkon is o.m. door balken vrij beperkt. Dat maakt het niet gemakkelijk.

    Graag zou ik dus eerst iets meer weten over de afmetingen e.d. Ook een indicatie van de prijs is welkom. Op basis zou ik dan kunnen besluiten met een of meer mensen van onze kerk te komen kijken/luisteren.

    Ik hoop binnenkort iets van u te horen. Al te snel hoeft overigens niet, want ik

    ga nu eerst een week op vakantie.

    Met vriendelijke groet

    Peter Blees

    Plataan 57

    5682 GL Best

    tel. 0499-398051

    email: pblees@iae.nl