midibestanden

  • Hans Latour

    Bestaan er specifieke midibestanden voor bijvoorbeeld Johannus orgels waar registraties meegegeven worden?

  • Bart Hengeveld

    Beste Hans,

    Volgens mij biedt MIDI geen mogelijkheid om registers aan en of uit te zetten; alleen noten met hun duur worden meegegeven.

    Informatie hierover is te krijgen bij de muziek groep van de HCC:

    muziek-gg bij yahoogroups.com

    Bart Hengeveld

  • Jos Beijer

    Het zou in principe technisch toch mogelijk moeten zijn. Op een MIDI-keyboard of MIDI-synthesizer kun je dmv zgn. ‘Program Changes’ ook ‘registratiewisselingen’ per MIDI uitwisselen.

    Ik ken de Johannes-orgels niet, en dus ook niet haar programmatuur. Ik werk wel eens met MIDI. Kijk voor een voorbeeld van een MIDI-pijporgel maar eens op:

    http://storm.josbeijer.nl

    Groetjes,

    Jos

  • E.J. van der Leij

    Midi kan in aangepaste vorm wel registers uit en aan zetten. Kijk hiervoor op www.scpop.de, waarbij m.b.v. een Visual Basis programma en een Roland synthesizer kerkorgel klanken ten gehore gebracht kunnen wordne. Luiter hun MP3 bestanden maar eens af.

    Evert-Jan

  • KC den Breejen

    Door het manipuleren met de gebruikte midi-kanalen kun je volgens mij de Johannus orgels aansturen en ook, denk ik, het hoofd- en zwelwerk. Regelmatig speel ik met een oude 486 SX 25 PC midi-bestanden af op ons Johannus Sweelinck 20 orgel. Het is wel wat experimenteren, maar uiteindelijk lukt het. Informeer eventueel eens bij Johannus Orgelbouw in Ede. Vinden ook zij best interessant.